پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 117
نویسنده : دیجی خبر

اگر احساس می کنید فید اینستاگرام بیش از حد شلوغ و در هم ریخته شده، احتمالا قابلیت بعدی این اپ نظرتان را به خود جلب خواهد کرد.

این ویژگی که فعلا در حال تست است، توسط محققی به نام Manchun Wong رویت شده است. ظاهرا قابلیت مذکور صفحات دنبال شده را دسته بندی کرده و مدیریت آنها را برای کاربر راحت تر می کند. Wong پیش از این بسیاری از قابلیت های اینستاگرام را پیش از انتشار علنی کرده بود و بعید نیست اینبار هم حرف هایش درست از درآید.

بر اساس اسکرین شات منتشر شده این ویژگی صفحات دنبال شده را بر اساس میزان تعامل کاربر با آنها و نوع محتوا دسته بندی می کند. برای مثال کاربرانی که در سه ماه گذشته با آنها کمترین تعامل را داشته‌اید (لایک پست یا مشاهده استوری) در یک گروه قرار می گیرند. همچون برخی صفحات هم بر اساس نوع محتوا در گروه هایی با عنوان هنر، سفر و غیره قرار می گیرند.

اگر تعداد صفحاتی که در اینستاگرام دنبال کرده‌اید زیاد نباشد، احتمالا به این قابلیت نیازی پیدا نخواهید کرد اما اگر فالووینگ های زیادی دارد این روش اسکن صفحات را بسیار ساده خواهد کرد و از همین بخش هم می توانید کاربران با کمترین تعامل را آنفالو کنید.

با این حال قابلیت مذکور هنوز در محله تست به سر می برد و ممکن است هرگز رنگ به واقعیت به خود نگیرد اما در صورت ارائه به فید بسیاری از کاربران سر و سامان خواهد داد.

این شبکه اجتماعی تمرکز بسیاری بر ارائه ویژگی های جدید دارد و از میان موارد تازه اضافه شده می توان به مد Create، دارک مود برای استفاده راحت تر در شب ها و صرفه جویی در مصرف باتری اشاره کرد.




بازدید : 114
نویسنده : دیجی خبر

آیفون ۱۱ اپل با باتری قدرتمند و دوربین دوگانه‌ی باکیفیت و البته طراحی جذاب سرانجام از راه رسید تا برای رقبا قدعلم کند.

 

اپل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود قصد دارد نوزدهم شهریور با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در اپل‌پارک، جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی گوشی‌های همراه‌ را درمعرض نمایش قرار دهد. کنفرانس اپل سرانجام دقایقی پیش آغاز شد و این شرکت جدیدترین گوشی‌هایش را معرفی کرد؛ گوشی‌هایی که از ماه‌ها پیش منابع مختلف جزئيات مربوط به آن‌ها را فاش کرده بودند و تا پیش از معرفی رسمی، تقریبا همه‌چیز را درباره‌ی آن‌ها می‌دانستیم.

آیفون ۱۱ اپل، مدل معمولی خانواده‌ی گوشی‌های آیفون ۱۱، برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶.۱ اینچ لیکوئید رتینا با پنل LCD بهره می‌گیرد و از این حیث به‌نوعی مدل جدید گوشی آیفون XR به‌شمار می‌آید و بازار همان گوشی را هدف گرفته است. در قسمت بالایی نمایشگر آیفون ۱۱، شیشه‌ی ضدخش قرار گرفته تا آن را از خطرهای احتمالی محافظت کند. اپل مدعی است شیشه‌ی قرارگرفته روی پنل پشتی و جلویی آیفون ۱۱، سخت‌ترین شیشه‌ی به‌کار برده‌شده در گوشی‌های همراه تا‌به‌امروز است.

گوشی جدید اپل مانند گوشی‌های چند سال اخیر این شرکت، فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ دارد که در بین دو پنل شیشه‌ای جای گرفته و به‌طور کلی جذابیت خاصی به گوشی بخشیده است. آیفون ۱۱ به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP67 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت بسیار زیادی دارد.

پرچم‌دار جدید اپل هنگام عرضه از سیستم‌عامل iOS 13 بهره خواهد گرفت. درضمن، این گوشی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی قدرتمند A13 بایونیک استفاده می‌کند. اپل با ارائه‌ی آماری مدعی شد سیستم-روی-چیپ A13 بایونیک، به سریع‌ترین CPU و GPU در گوشی‌های هوشمند تا‌به‌امروز مجهز شده است. آیفون ۱۱ درکنار موارد یادشده از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

پرچم‌داران امسال اپل تمرکز ویژه‌ای روی دوربین کرده‌اند. پنل پشتی آیفون ۱۱ میزبان دو دوربین مجزا با چینشی جدید است که چنین چینشی را پیش‌تر در تصاویر فاش‌شده دیده بودیم. به‌طور کلی در این مدت، کاربران نگاه مثبتی به آن نداشتند؛ اما درهرصورت این نوع چینش جذابیت‌های خاص خود را دارد. دوربین اصلی آیفون ۱۱ به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز عریض و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز است. ناگفته نماند این دوربین لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دارد و از دیافراگمی با قطر f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم نیز حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به لنز فوق عریض مجهز است. دوربین اصلی گوشی جدید اپل توانایی ضبط ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد و از حالت عکاسی شبانه به‌نام نایت مود بهره می‌گیرد.

افزون‌بر آنچه گفته شد، در پنل جلویی آیفون ۱۱ دوربین سلفی TrueDepth از نوع مدت‌پرواز سه‌بعدی (3D ToF) را شاهد هستیم. این دوربین سلفی از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و توان زیادی در ثبت تصاویر و فیلم‌های باکیفیت دارد. درحقیقت، دوربین سلفی آیفون ۱۱ می‌تواند ویدئوها را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند که در یک کلام عالی است. افزون‌بر‌این‌، دوربین سلفی آیفون ۱۱ نخستین‌بار در تاریخ آیفون‌ها، به قابلیت ضبط ویدئو حرکت آهسته مجهز شده و نخستین آیفون اپل است که امکان ضبط ویدئوی اسلموشن را در دوربین سلفی به‌ارمغان می‌آورد. اپل سلفی‌های حرکت آهسته را Slofie (اسلوفی) نامیده است.

گوشی‌های آیفون همواره در مقایسه با رقبای هم‌رده‌‌ی خود، باتری‌های ضعیف‌تری داشته‌اند. امسال ظاهرا خانواده‌ی آیفون ۱۱ تمرکز ویژه‌ای روی باتری کرده و در پی آن است نقص یادشده را برطرف کنند. بر‌این‌اساس، آیفون ۱۱ اپل به باتری قدرتمندی مجهز شده است.

آیفون XR که سال گذشته عرضه شد، قوی‌ترین باتری را در بین تمام آیفون‌ها داشت؛ حالا ظاهرا آیفون ۱۱ باتری قدرتمندتری از آن دارد. طبق اعلام رسمی، باتری آیفون ۱۱ به‌مدت یک ساعت بیشتر از آیفون XR دوام می‌‌آورد؛ گرچه ظرفیت آن به‌طور دقیق مشخص نشده است. باتری آیفون ۱۱ از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کند. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم، دیگر مشخصه‌های باتری آیفون ۱۱ هستند.

 




بازدید : 126
نویسنده : دیجی خبر

می میکس آلفا پرچم‌دار جدید شیائومی است که از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۱۸۰.۶ درصدی بهره می‌گیرد و به‌لطف دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، توانایی زیادی در ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت دارد.

شیائومی در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار خانوده‌ی می میکس را با نمایشگرهایی جدید و نوآورانه معرفی و روانه‌ی بازار کرده است؛ نمایشگرهایی که به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، توانسته‌اند تحولات مهمی را ایجاد کنند. از مدل اولیه‌ی این خانواده که جنگ کم‌شدن حاشیه‌ی اطراف نمایشگر را آغاز کرد تا شیائومی می میکس ۳ که سال گذشته عرضه شد و از نمایشگری کشویی و بدون بریدگی بهره می‌گرفت.

حال چینی‌ها جدیدترین عضو خانواده‌ی می میکس را معرفی کرده‌اند؛ محصولی نوآورانه که همچون گوشی‌های پیشین خانواده‌ی می میکس، تمرکز ویژه‌ای روی نمایشگر دارد. درحالی‌که گوشی‌های مجهز به نمایشگر آبشاری به‌تازگی معرفی شده‌اند، شیائومی با معرفی می میکس آلفا نوع جدیدی از نمایشگرها را درمعرض دید قرار داده است تا رقابت را برای رقبایش سخت‌تر از قبل کند.

شیائومی می میکس آلفا / Xiaomi Mi Mix Alpha

شیائومی می میکس آلفا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۱۸۰.۶ درصد دارد

شیائومی می میکس آلفا به بدنه‌ای با ترکیبی از آلیاژ تیتانیوم و شیشه‌ی یاقوت‌ کبود و سرامیک مجهز شده است و از نمایشگر خاصی بهره‌مند می‌گیرد. نمایشگر به‌کار‌رفته در این گوشی به‌طور کامل به دور گوشی خم شده و در پنل پشتی به ماژول دوربین رسیده است. این، یعنی با محصولی سر‌و‌کار داریم که تقریبا به‌طور کامل از نمایشگر ساخته شده است که در نوع خود جالب‌ و عجیب به‌شمار می‌آید. می میکس آلفا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی حیرت‌انگیز ۱۸۰.۶ درصد را ارائه می‌دهد. بهره‌مندی از چنین نمایشگر خاصی، باعث شده است جایی برای استفاده از دکمه‌های فیزیکی در می میکس آلفا باقی نماند.

به‌دلیل بهره‌مندی می میکس آلفا از این نوع نمایشگر، شیائومی از حسگرهای فشاری در کنار‌ه‌های دستگاه برای انجام کارهایی نظیر بالا و پایین کردن ولوم صدا استفاده کرده است. البته شیائومی می‌گوید در می میکس آلفا از هوش مصنوعی ویژه و حسگرهای مخصوص بهره برده است تا امکان لمس ناخواسته‌ی کنار‌ه‌ها غیرممکن شود. آیکون‌های مربوط به وضعیت شبکه و درصد باتری دستگاه در بخش‌های کناری جای گرفته‌اند. درضمن در گوشی جدید شیائومی، هیچ نیازی به استفاده از دوربین سلفی وجود ندارد؛ زیرا کاربر می‌تواند به‌راحتی می میکس آلفا را بچرخاند و پنل پشتی را روبه‌روی خودش بگیرد. در این حین، کاربر از دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده خواهد کرد و ازطریق نمایشگر بخش پشتی، خودش را خواهد دید.

پرچم‌دار جدید شیائومی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ بهره می‌گیرد

شیائومی می میکس آلفا از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید ساخت سامسونگ بهره می‌گیرد. سامسونگ این دوربین را با همکاری شیائومی طراحی و تولید کرده است. حسگر دوربین جدید سامسونگ همچون حسگرهای پیشین این شرکت، هنگام قرارگیری در محیط‌های کم‌نور از نوعی فناوری خاص بهره می‌گیرد تا پیکسل‌های مجاور را با یکدیگر ادغام و پیکسل‌های جدیدی با ابعاد دو در دو از آن‌ها استخراج کند. این کار باعث می‌شود پیکسل‌ها بتوانند در محیط‌های دارای نور کم، میزان بیشتری از نور را جذب کنند.

فناوری یادشده باعث خواهد شد دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ در محیط‌های کم‌نور تصاویری ۲۷ مگاپیکسلی ارائه دهد. افزون‌بر‌این، می میکس آلفا از دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو بهره‌مند است. برای نظر‌دادن درباره‌ی دوربین می میکس آلفا، بهتر است منتظر عرضه‌ی رسمی گوشی بمانیم و آن را در آزمایش‌های دقیق زومیت بررسی کنیم. با همه‌ی این‌ها نباید فراموش کنیم حسگر ۱/۱.۳۳ اینچ می میکس آلفا به‌شکل غیرمعمولی برای گوشی‌های هوشمند بزرگ است و به دوربین این گوشی توانایی بسیار زیادی درزمینه‌ی جذب نور محیط می‌دهد.

شیائومی می میکس آلفا / Xiaomi Mi Mix Alpha

می میکس آلفا فعلا یک موبایل مفهومی است

پرچم‌دار جدید شیائومی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام بهره می‌گیرد و این، یعنی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.0 دارد. درضمن محصول جدید چینی‌ها از شارژ‌ سریع سیمی ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند و از باتری ۴،۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. ازآنجاکه می میکس آلفا نمایشگر باکیفیت و بزرگی دارد، احتمال می‌دهیم این باتری اندکی برای کاربر اذیت‌کننده باشد. 

شیائومی از می میکس آلفا به‌عنوان موبایلی مفهومی یاد می‌کند که هنوز به تولید انبوه نرسیده است و فعلا مشخص نیست چه زمانی روانه‌ی بازار خواهد شد؛ حتی تولید انبوه آن‌هم هنوز به قطعیت نرسیده است. این گوشی در صورت عرضه، به اندروید ۱۰ با رابط کاربری جدید MIUI 11 مجهز خواهد بود. لی جان، مدیرعامل شیائومی، هنگام حضور روی صحنه در جریان کنفرانس رونمایی، نمونه‌ای از این گوشی را به‌همراه خود آورده بود.

شیائومی می میکس آلفا / Xiaomi Mi Mix Alpha

اگر به‌خاطر داشته باشید، نسخه‌ی اولیه‌ی شیائومی می میکس نیز در ابتدا موبایلی مفهومی بود تا اینکه سرانجام به‌ تولید انبوه رسید و راهش را به بازار پیدا کرد. شیائومی می میکس آلفا در‌صورتی‌که بازار عرضه شود، قیمتی معادل ۲،۸۱۴ دلار خواهد داشت. چینی‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند تعداد محدودی از این گوشی را تا اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) تولید کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی شیائومی می میکس آلفا و مشخصات منحصربه‌فرد آن چیست؟

 

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.